ين است كه سايت را متناسب با نيازهاي موتورهاي جستجو پيكربندي كنيد تا بتوانيد آن را به درستي پيدا و بايگاني كنيد، علاوه بر اين، تمام توصيه هاي موتورهاي جستجو را اجرا كنيد تا آن را در رتبه اول نتايج جستجو قرار دهيد. سايت هاي رقيب
موتورهاي جستجو چگونه كار مي كنند؟موتورهاي جستجو مانند كتابخانه ها هستند، اما به جاي ذخيره كتاب، صفحات وب را ذخيره مي كنند. هنگامي كه يك كلمه خاص را در موتورهاي جستجو جستجو مي كنيد، آنها به تمام اين صفحات ذخيره شده نگاه مي كنند تا مرتبط ترين نتايج را براي كلمه جستجو ارائه دهند. براي انجام اين كار شما بر روي به اصطلاح الگوريتم ها تكيه مي كنيد.
گوگل بزرگترين موتور جستجوي جهان است، زيرا بيش از 92 درصد از جستجوها را كنترل مي كند زيرا در مقايسه با ساير موتورهاي جستجو از طريق الگوريتم هاي نسبتا دقيقي كار مي كند، بنابراين مناسب ترين نتايج را براي آنچه بازديدكننده به دنبال آن است نشان مي دهد.
سئو چگونه كار مي كند؟به سادگي، سئو با نشان دادن به موتورهاي جستجو كار مي كند كه سايت شما بهترين نتيجه براي جستجوي انجام شده توسط كاربر موتور جستجو است. زيرا همه موتورهاي جستجو براي جلب اعتماد كاربران و افزايش رضايت آنها از خدمات جستجويي كه ارائه مي دهند، به دنبال نشان دادن بهترين نتيجه به كاربران خود هستند.
اگر ميخواهيد بازديدكنندگان بيشتري از سايت خود داشته باشند يا در بالاي نتايج جستجو قرار بگيرند، بايد نحوه عملكرد الگوريتمهاي گوگل را بدانيد تا بتوانيد سايت را به درستي پيكربندي كنيد.
چگونه سايت خود را با موتور جستجوي گوگل آماده كنيم؟گوگل براي تعيين رتبه سايت ها در هر جستجو بر بيش از 200 عامل متكي است. مي توان گفت گوگل اين فاكتورها را براي تعيين سايت ها يا صفحاتي كه در هنگام جستجوي يك كلمه خاص توسط كاربر رتبه بندي مي كند در نظر مي گيرد تا بهترين نتيجه ممكن را ارائه دهد كه رضايت كاربرانش را جلب كند.
دانستن اينكه موتورهاي جستجو چگونه كار مي كنند و چه مشخصاتي را در سايت شما جستجو مي كنند براي دانستن نحوه ساخت سايت و محتوايي كه بتواند رتبه پيشرفته اي را در پرتو اين رقابت شديد به خود اختصاص دهد، ضروري است، زيرا همه به دنبال يك رتبه پيشرفته هستند تا بازديد سايت را دو برابر كنند. بنابراين سود دو برابري مي شود.
الگوريتمها هميشه در حال تغيير هستند، بنابراين هيچ تضميني وجود ندارد كه روشهاي سئو كرج كه امروز نتايج خوبي به همراه دارند، فردا همان نتايج را به همراه خواهند داشت.
مهم ترين عواملي كه بر رتبه بندي نتايج جستجو تأثير مي گذارد چيست؟
بايگاني: قبل از اينكه گوگل شروع به تجزيه و تحليل سايت شما براي تعيين رتبه آن در نتايج جستجو كند. گوگل بايد بداند كه سايت شما از قبل وجود دارد!!گوگل از راه هاي زيادي براي يافتن محتوا استفاده مي كند، اما مهم ترين روش خزيدن يا خزيدن با دنبال كردن پيوندهاي بين صفحات براي كشف صفحات جديد مانند عنكبوت است. فرض كنيد سايت شما لينكي در صفحه اصلي سايت ديگري دارد. هنگامي كه گوگل از اين سايت بازديد مي كند و لينكي به سايت شما پيدا مي كند، لينك را دنبال مي كند و از سايت شما بازديد مي كند تا آن را بايگاني كند و با توجه به قدرت سايت شما و ميزان پيكربندي آن با توجه به نياز گوگل، آن را به نتايج جستجو اضافه كند.
چندين مشكل وجود دارد كه ممكن است گوگل را از انجام اين كار باز دارد:
برچسب هاي Nofollow: شما به گوگل مي گوييد كه اين پيوند را دنبال نكند. اين برچسب ممكن است به اشتباه در سايت شما قرار گرفته باشد، بنابراين براي شناسايي چنين مشكلاتي به يك متخصص سئو نياز داريد.وجود txt: يكي ديگر از دستوراتي است كه گوگل به سايت شما مراجعه نمي كندسازگاري با موبايل: ۶۳ درصد از جستجوها در گوگل از طريق تلفن همراه است و با پيشرفت فناوري موبايل و افزايش وابستگي به آن به جاي رايانه شخصي، اين تعداد هر سال در حال افزايش است. بنابراين در سال 2018، گوگل به اصطلاح Mobile First Indexing را اتخاذ كرد كه اهميت سازگاري سايت شما با موبايل را نشان مي دهد.Pagespeed: مدت زماني است كه صفحه وب سايت شما بارگذاري مي شود.از اين ابزار مي توان براي بررسي نحوه ارزيابي سرعت سايت توسط گوگل استفاده كرد. سرعت دانلود يكي از مهم ترين عواملي است كه ميزان رضايت بازديد كننده از سايت شما را تعيين مي كند، زيرا در عصر سرعت و تنوع گزينه ها هستيم، پس انتظار نداشته باشيد بازديد كننده بيش از چند ثانيه منتظر شما بماند. سايت براي بارگذاريبك لينك ها: بك لينك ها يكي از مهم ترين فاكتورهاي رتبه بندي گوگل هستند. عوامل متعددي وجود دارد كه بايد هنگام ايجاد بك لينك به سايت خود بررسي شوند تا در صورت اعمال جريمه هاي گوگل در نتيجه اتخاذ شيوه هاي سئو اشتباه يا قديمي و گوگل، به افزايش رتبه سايت خود به جاي از دست دادن آن كمك كنيد. آنها را از استفاده از آنها با به روز رساني مداوم منع كرده است.بك لينك ها بايد از يك سايت متناسب با سايت شما باشد، مثلا اينكه سايت شما مربوط به خدمات آموزشي باشد و شما از سايت ورزشي لينك بگيريد، يا اينكه سايت شما به زبان عربي باشد و لينك دريافت كنيد، طبيعي نيست. از يك سايت چيني به عبارت ديگر، پيوند بايد طبيعي باشد، به اين معني كه به نظر ميرسد كه پيوند براي كمك به خواننده وجود دارد، مثلاً براي مطالعه بيشتر، كليك بر روي آن يا تأييد منبع اطلاعات، اينجا را كليك كنيد.
دشمن داشتن لينك هاي داخلي در سايت شما: گوگل براي يافتن و آرشيو تمامي صفحات سايت شما به لينك هاي داخلي وابسته است، بنابراين بدون لينك هاي داخلي گوگل قادر به يافتن اين صفحات نخواهد بود.
كيفيت محتوا: گوگل مي خواهد بهترين و مفيدترين نتايج را در اختيار كاربران خود قرار دهد. بنابراين، گوگل به اصطلاح Google E-A-T را توسعه داد، به اين معني كه سايت ها را بر اساس تجربه، اعتبار و وزن رتبه بندي مي كند. گوگل همچنين اهميت مي دهد كه محتوا به روز و تمديد شود. محتوا بايد توسط افراد متخصص در اين زمينه نوشته شود، يعني فقط كلمات در كنار يكديگر باشد و به طول محتوا نيز توجه شود، مثلاً اگر مي خواهيد براي كلمه كليدي بهترين e رتبه پيشرفته داشته باشيد. -روش هاي بازاريابي” بايد طول يا تعداد كلمات سايت هاي پيشرو را در نظر بگيريد زيرا به عنوان مثال اگر سايت هاي برتر داراي ميانگين طول محتواي دو هزار كلمه باشند، نمي توانيد با محتواي صد كلمه اي رقابت كنيد.گوگل به بسياري از عوامل ديگر مانند مكان، زبان، تنظيمات كاربر و غيره توجه مي كند. بنابراين اگر رتبه سايت شما در تلفن همراه شما باشد، به اين معني نيست كه همه افراد در همه جا هميشه اولين سايت شما را پيدا مي كنند، مانند جستجو براي بهترين شركت سئو سايت.